21.02.2020
Eleonóra
- - zajtra - -
Etela
Ak odumrieš svetu a sebe, vtedy začneš žiť pre Boha.
..... sv. Makárius .....

zvoľte tému:

FB stránka
Hra ÚSVIT
Domka.sk
Lisková.sk
Saleziáni

Víkend v Ludrovej

Áno, aj tento rok sme strávili víkend na chate v Ludrovej. Znova sme sa tam vybrali pod hlavičkou nášho spevokolu a zažili ďalší pekný víkend. Ak chcete vedieť viac, čítajte ďalej…

Tentokrát sme sa stretli o 15.45 pred domom Peťa, ktorý ako hlavný organizátor zabezpečil odvoz batožiny na chatu (jeho otec). V tom čase už Peťo šľapal na bicykli hore Ludrovskou dolinou, pretože bolo potrebné vyzdvihnúť kľúče. O 16.00 sme sa po jeho čerstvých stopách vybrali aj my. Na môj vkus nás bolo dosť málo, ak ma pamäť neklame, tak len 9 (Julka, Pula, Lenka, Maja M., Mária T., Michal, Anička P. a Zuzka P. a ja). Avšak to nebol konečný stav, ako onedlho zistíte. Cesta ubehla rýchlo, dievčatá boli vo forme a tak sme okolo 17.00 boli pred chatou a vetrili, či náhodou Peťo nevarí večeru. No ten sa tváril, ako keby práve prišiel a namiesto jedla nás hneď zamestnal nosením dreva a prípravou jedla. Dievčatá sa uzniesli, že variť sa nebude a tak bola na večeru rybacia nátierka. Po večeri prišla prvá návšteva, nejaká mne neznáma dvojica chlapcov, ktorí sa tvárili ako dobrí známi Marie M. a ponúkli sa, že na motorke zbehnú do Ludrovej doplniť to, čoho sme mali málo :-)) Okolo 20.00 už prišli aj posledné posily a síce Darinka, Janka a Vilo s Erikou. Večerný program prebiehal na dvoch miestach, "2.skupina" pri kozube vyspevovala, čo jej hrdlo ráčilo, a "1.skupina" + zvyšok trávila večer v kuchyni v mne neznámych aktivitách. Nakoniec sme sa zjednotili v hraní Palerma, pri ktorom sme zotrvali do neskorých hodín.

V prípade dobrého počasia bola na sobotu pripravená túra na Salatín, avšak dalo sa predpokladať, že to väčšinu nenadchne. A tak aj bolo... Ani prezieravo posunutý budíček nedokázal prelomiť nechuť väčšiny osôb, ktoré si radšej vyvolili škrabanie zemiakov a pomoc Vilovi a Erike pri varení gulášu, ako prechádzku prírodou, a tak o 7.45 štartovala z chaty trojica horalov (Peťo, Anička P., Janka), ktorých som sa o 8.00 vybral stíhať ešte ja. Čo sa robilo na chate, neviem, ale túra bola veľmi pekná a počasie nám prialo. Cestou hore som sa potkol na kosodrevine a získal škrabance ako od medveďa, ktoré som tak po návrate na chatu aj prezentoval :-)) Zhruba o 10.30 stáli na vrchole Salatína, kde nás čakal výhľad na hlavný hrebeň Nízkych Tatier ako aj na Liptovskú kotlinu. Po zápise do vrcholovej knihy sme sa pobrali späť.

Na chatu sme dorazili asi o 12.30 a na chate to vyzeralo takmer tak ako keď sme odchádzali, až na to, že guláš už bublal v kotli. Po obede nasledovalo voľno, ktoré sme využili na známu hru zvanú skrývačka. Mimoriadne nás zaujala a skrýše okolo chaty boli často veľmi originálne. Maja M. si napríklad vybrala ako skrýšu kanál pod mostom cez potok, Peťo sa skryl pod plachtu na naukladanom dreve... Po ukončení hry a občerstvení tela i ducha sme sa pustili do ďalšej akčnej hry s exotickým názvom Hu-tu-tu, v ktorej dochádzalo k častým osobným kontaktom a asi preto mala hra veľký úspech. Počas hry prišla aj návšteva, Paľo s Elenkou, ktorých sme ponúkli gulášikom. Večerný program bol opäť podľ a hesla: "Rob, čo chceš..." a tak sa vytvorili dve nezávislé skupiny. Jedna sa vybrala von opekať špekačky a druhá ostala hrať v kuchyni karty. Okolo 22.00 nás opustil Vilo s Erikou a Darinka a my ostatní sme pokračovali tradične hraním Palerma.

Nedeľa je dňom upratovania a tak sa nedalo očakávať, že sa bude chcieť ľuďom skoro vstávať. A naozaj, väčší pohyb po chate nastal až okolo 10.00, keď po časť vecí a Janku prišiel Vilo na aute. Po pestrých raňajkách nasledovalo posedávanie v kuchyni a hra "Hádaj, na čo myslím", ktorá nás zaujala najmä originalitou vecí, na ktoré sa dá myslieť. Po obede, ktorého hlavným chodom boli špagety, nastal čas upratovania. Po dokončení prác sme sa vypratali aj my, sadli na naše stroje a hybaj domov. Nezabudli sme ani na sv. omšu, na ktorú sme šli večer do Ružomberka a po ktorej sme sa ešte zastavili na pizzu v jednej toho času novootvorenej pizzérii.

Takto teda vyzerala tohtoročná chatárska akcia v Ludrovej. Na môj vkus ubehol čas veľmi rýchlo, rýchlejšie ako rok predtým a tak dúfam, že o rok, keď sa na tejto akcii znova zídeme, bude čas plynúť pomalšie. Ďakujem všetkým, čo sa zišli tento rok za vytvorenie dobrej atmosféry a už teraz sa teším na ďalší ročník...

typ akcie : pobytové podujatie
autor článku: Jaroslav T. ml.
dátum akcie: 16.05.2003
prečítané: 1522x
K o m e n t á r e :

Výborná akcia z časov, na ktoré doteraz veľmi rád spomínam ;-)

autor : Jarro
dátum : 10.06.2008

Veru, veru... zlaté staré časy :)